Lokalen

Föreningen har sin lokal i Valhall Ungdomens Hus på Timmervägen 10 i Falun. Vårat rum ligger direkt till höger på första våningen. Rummet är normalt låst men det finns alltid någon i huset med nyckel.

Valhall Ungdomens Hus, eller ”Valla” som det oftast kallas, är ett ungdomens hus helt drivet av ungdomar.

I vårat rum har vi byggt en högklassig animebio. Vi har en HD projektor som projicerar på en 131″ ramspänd duk med sammetsklädd ram. 131″ betyder att duken är 2.9 meter bred och 1.6 meter hög. Ytan är mer än 8 gånger så stor som en 45″ tv. För att ge de bästa bildförhållandena har vi klätt väggar och tak med svart scenemolton tyg. Det ger absolut mörkläggning. Vi har också byggt en läktare i 3 våningar med bekväma soffor. Det finns plats för ca 10st bekvämt och minst dubbla om man tränger ihop sig lite. Vi har avslutat det hela med ett 1000W 5.1 surround ljud system. Bilddagbok på minhembio.com för bygget av rummet.

Äldre bild. Lite mer ordning och bättre soffa nu.

Nyare bild från annan vinkel.

I huset finns även ett cafe och ett flertal andra föreningar som t.ex Rollspel, Magic, Warhammer, Lajvare etc.

Vägbeskrivning

Närmaste busshållplats är Järnet som trafikeras av 702 mot källviken och 704 mot Källtorp.

Här bor vi.